• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån med medlåntagare

U

Undran

Gäst
Poäng: 0
Skulle behöva svar på några frågor..
Jag funderar på att ta ett samlingslån tillsammans med min sambo under nästa höst. Han har idag 17 anmärkningar som går ut i augusti nästa år. Utöver det har han inga lån och en fast inkomst på 361000k.
Jag har ingen fast tjänst utan vikariat med lön på 23500 kr och kommer troligtvis vara föräldrapenning nästa höst då vi funderar på att skaffa ett till barn.
Jag har blancolån på 540 000kr.. En stor summa jag vet.. Vår tanke var att ansöka om ett samlingslån på ca 500 000 kr för att få bättre ränta och kunna sänka lånetiden på lånen. Vi tänkte ta 6 år som lånetid och hoppas på låg ränta.. Nu till min fråga, hur stor är chansen till att lånet beviljas? Vilken ränta tror ni att vi kan få? Och är det möjligt trots föräldrapenning? Hur stor är även chansen för sambon att söka ett eget lån strax innan det eller efter det på ca 300 000?

Ett annat alternativ är att han ansöker om bolån och kan man då eventuellt baka in skulderna i detta lånet? Om han står på bolån själv så att säga?

Många frågor men tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 069
Poäng
10 087
Bolån möjligen. Blanco på en halv mille är mycket och det vore nog bra med liiiite högre löner för det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp